Fosterdiagnostik

När jag ringde min barnmorska för ngr veckor sedan blev jag erbjuden ngt som heter fosterdiagnostik. Det finns det eller moderkaksprov eller det här fostervattensprovet , fostervattensprov görs i v. 15 och är riktigt stor risk att förlora barnet. Hm jag valde den här diagnostiken där de bara skulle ta blodprover och ett ultraljud
på magen och det skulel kosta oss 1500:-.  Vad detta innebär är att via ett ultraljud och plus mina svar och ålder kollar en vätska som finns i nackspalten som då inte skall överväga 3,man kan redan då innan v 13 se om det finns chanser att barnet kan ha down syndrom risker eller kraftiga hjärtfel. Nu vet jag inte varför jag eller vi valde att göra detta, men jag tror att tanken är att jag är 33 har fått 6 missfall i mitt liv, är mamma till adrian och har två bonusbarn och att få ett handikappat barn för oss kanske skulle innebära en väldigt svår tid, nu vet jag ju inte hur jag hade gjort i alla fall eftersom jag tror på ödet, men man får veta inte svart på vitt men man får en risk siffra att ta ställning till'.
Min siffra var att jag hade 1 chans på 247, och jag trodde att den skulel ligga långt upp, men det berors ju helt på hur man ser det oxå. Barnmorskan på akademiska tyckte dte var en bra siffra, under 200 är riskfyllt menade hon på. Aja nog om det, undersökningen varade en timme ungefär, hom skulle ju försöka väcka den här lilla bebisen för att kunna mäta spalten på sidan och uppifrån och nerifrån, mivår bebis var mycket trött och rörde sig minimalt, men alla prover är bra och bebisen e frisk men bara trött, och de som känne rmig vet ju att jag älskar att vila ....
Men vi skulle väcka det här lilla livet emd att hoppa upp o ner med sån här gel på magen och kläder ostängda hahahah, hoppade och sen låg jag och drog magen till taket och dunnsade ner i britsen heheh så hon kunde få se spalten från alla håll, sist hostade jag och det verkade irritera bebis, det var kul för vi följde ju alla rörelser på skärmen framför oss. I övrigt såg bebisen frisk ut och nästa gång får jag bild, kanske lättare för våra barn att fatta vad som händer :) En speciell dag men verkligen intressant .......

Kommentarer
Postat av: Magdalena



Vill bara säga grattis till er. hoppas att allt e bra med er annars

kram

2010-09-21 @ 01:05:17

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0