Praktik dax

idag startade min praktik på Ebbagården. Väldigt intressant, vi ska jobba efter Antonovsky inte Maslow,det är två olika teoretiker som ser ålderdommen på två olika sätt, Antonovsky jobbar utifrån det salutogena synsättet,det alla borde jobba efter som överhuvudtaget jobbar med människor, att vi tar fram det personen kan istället för att inte fokusera så mycket på själva sjukdomen och ålderdomen, alltså jobba efter integritet och självbestämmande, visst låter det spännande.
Nu sitter jag hemma efter en god lunch på stan med Jojje(tack) fan glömde o säga tack...aja kinabuffe vart det och dte var himla gott och mysigt sällskap.
Mina tankar snurrAR just nu, inget engativt utan bara allmänt, skola, relation, och ja mitt kommande besök på akkademiska på fredag, och så klart möte på torsdag med biståndshandläggare, det är en full vecka, och ja förresten jag o j ska nog ha en date på stan imorn kväll....tyckte att vi kanske var värda det efter allt slit och alla tårar i det JÄVLA badrummet som vi nu älskar så klart av hela våra hjärtan, men inte under tiden det blev till....en o annan lugnande där hade inte skadat*L*. Dessutom ska jag hem till Camilla en kväll i veckan o dricka te o prata strunt, ska bli mys. På lörda ska jag jojje och adde till stockholm för att shoppa och hälsa på hos philip och julia och lilla casper, ska bli trevligt, så ni ser kära familj och vänner, mary har och göra ibland :) Saknar er men det vet ni, saknar er så in i norden, önskar det inte var så långt imellan .....

Nu ska jag skriva info papper till avdelning.....
Kramiz
Xtra många tankar till Gulla som ska hava när som :)

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0