Fosterbarn

Det slog mig just vad det ordet egenteligen betyder, fast jag själv vart fosterhemsplacerad hela mitt liv och fosterbarn till två underbara föräldrar.
Jag är gravid och i början talade man om fostret där inne, nu pratar vi bebis.
Men foster , det låter så knasigt på något sätt, som att ta ut ett foster och förvara det i ett glas med vatten?
Som att ta hand om något som någon annan gjort och så är det ju,
men foster? Barnhem låter mycket trevligare eller ?
Ja jag har ju verkligen för lite o göra som har tid att spendera en hel förmiddag åt att fundera olika saker...ha ha
Men vad betyder då föräldrar..alltså för-äldrar?

Kommentarer
Postat av: Emmy

Hej! Jag läser tredje året på gymnasiet, hälsa och idrott. Vi har en kurs som heter människan socialt och kulturellt. Vi har fått en uppgift där vi ska intervjua någon person som inte är likt än själv. Det kan vara precis vem som helst. Jag skulle vara jättetacksam för svar. Om du är intresserad att ställa upp med att svara på några frågor kan du väl höra av dig till min mailadress? Mvh E.

2011-03-21 @ 12:26:29

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0